4th Gen Tacoma Forum banner

Spatbord Vraag

2 reading
1.8K views 25 replies 10 participants last post by  ONEZ ST  
#1 ·
Hé jongens, heeft iemand van jullie aftermarket spatlappen gekocht voor 24-25? Ik heb gehoord dat er een echt probleem is met chippen in de buurt van de spatbordrand / wielkastgebieden, en dat OEM spatlappen niet echt de klus klaren.

Ik was de Rokblokz en GRK flaps aan het bekijken, ze zijn een beetje prijzig maar het ziet ernaar uit dat ze de truc zullen doen.

#3 ·
Niet echt een probleem hier in Canada. Bekijk de Canadese OEM spatlappen, ze zijn breder en doen de klus veel beter. Vreemd dat Toyota smalle spatlappen in de VS heeft geplaatst die de bandbreedte niet bedekken.

Niet de beste foto, maar zie je hoe ze de bandbreedte bedekken? Zoom in op de achterband.
Image

#4 ·
Ja - het is heel vreemd dat dezelfde vrachtwagens in Canada werden uitgerust met goede spatlappen en in de VS met totaal onvoldoende. Ik heb dat opgelost door de Canadese te kopen, die perfect passen, er goed uitzien en de klus klaren. Sterker nog, ze zijn veel betaalbaarder dan sommige aftermarket-opties. Ik wou dat ik het had geweten, zodat ik de $60 die ik aan de OEM-exemplaren heb uitgegeven, niet had verspild.

#5 ·
Ik heb mijn OEM Amerikaanse spatlappen verwisseld voor de Canadese spatlappen en ben veel gelukkiger! Het zijn OEM Toyota spatlappen, dus het is onbegrijpelijk waarom Toyota twee verschillende spatlappen heeft voor Amerikaanse en Canadese Tacoma's, worden ze niet allebei in dezelfde fabriek gemaakt?
Image

De Amerikaanse specificatie staat links, de Canadese rechts. Boven zijn de voorste spatlappen, onderaan de achterste. Enorm verschil in het dekkingsgebied!

#20 ·
Ik heb mijn OEM U.S. Spatborden vervangen door de Canadese Spatborden en ben veel blijer! Het zijn OEM Toyota Spatborden, dus ik weet niet waarom Toyota twee verschillende Spatborden heeft voor Amerikaanse en Canadese Tacoma's, worden ze niet beide in dezelfde fabriek gemaakt?
View attachment 5116
De Amerikaanse specificaties staan links, de Canadese staan rechts. Boven zijn de voorste spatborden, onder de achterste. Enorm verschil in het dekkingsgebied!

View attachment 5117

Dit is het modelnummer voor de Canadese Spatborden.
Ik heb onlangs de Canadese Spatborden op mijn SR5 geïnstalleerd en merkte dat de voorste spatbord een gehaakte lip heeft die buiten de carrosserielijn uitsteekt. Ik weet niet zeker of dit deel uitmaakt van het ontwerp voor andere Gen4-toepassingen die spatbordverbreders kunnen hebben, of gewoon een veelvoorkomende uitsteeksel op alle Gen4 Tacoma's.

Ik ben in de verleiding om het gelijk af te snijden.

Image

#9 ·
Ik denk dat ze zeker goed genoeg zijn. Ik heb de Canadese spatlappen op mijn Pro gezet en ze bieden een goede bescherming voor de banden. Mijn truck heeft veel 'poke' en ze doen hun werk, dus ze zouden goed moeten werken op een Sport.

Je zou wat foto's kunnen plaatsen die ons een beter idee geven van de bescherming die je spatlappen bieden. Ik heb ook gemerkt dat treeplanken of rock sliders veel bescherming bieden voor de zijkanten van onze trucks, die echte chipmagneten zijn.

#13 ·
Hé jongens, hebben jullie aftermarket spatlappen gekocht voor 24-25? Ik heb gehoord dat er een echt probleem is met chippen in de buurt van de spatbordverbreders / wielkasten, en dat OEM spatlappen niet echt de klus klaren.

Ik was aan het kijken naar de Rokblokz en GRK flaps, ze zijn een beetje prijzig maar het ziet ernaar uit dat ze de truc zullen doen.
Ik heb zowel achterste als voorste spatlappen gekocht van WeatherTech. Ze waren gemakkelijk te installeren en lijken geweldig te werken. Ik raad het ten zeerste aan.

#14 ·
Hey jongens, hebben jullie aftermarket spatlappen gekocht voor 24-25? Ik heb gehoord dat er een echt probleem is met chippen in de buurt van de spatbordverbreders / wielkasten, en dat OEM spatlappen niet bepaald de klus klaren.

Ik was de Rokblokz en GRK flaps aan het bekijken, ze zijn een beetje prijzig maar het ziet ernaar uit dat ze de truc zullen doen.
Heb Husky spatlappen op mijn 2024 TRD sport gezet, erg blij met de pasvorm en de prestaties

#22 ·
Dat is vreemd, de mijne hebben die tab ook niet. Misschien hebben ze het ontwerp veranderd. Hier is een foto die ik heb genomen van de Canadese kleppen naast de Amerikaanse kleppen om het verschil te laten zien. De voorste spatlappen zitten boven, de Amerikaanse spatlappen zitten links.
Image

#24 ·
Toen ik mijn Canadese spatlappen kreeg, waren er twee verschillende onderdeelnummers, maar ik weet niet wat het verschil ertussen is. Ik heb de set gekregen die iedereen kreeg en aanbeval, omdat ik het verschil niet wist. Achteraf gezien lijkt het erop dat de ene iets kleiner was dan de andere en ik heb de grotere maat gekregen, maar mijn herinnering kan verkeerd zijn. Ik heb de Limited en die heeft de verbrede spatborden. Na te hebben gekeken hoe de mijne passen, is het vrij gemakkelijk te zien dat dat kleine lipje eigenlijk tussen de verbrede spatborden en de binnenste wielkuipbekleding glijdt. Misschien was het andere onderdeelnummer voor de modellen met de verbrede spatborden en heb ik het verkeerde paar gekregen! Ze werken nog steeds geweldig, dus er is op dit punt geen weg meer terug!

#25 ·
Dit is wat ik heb besteld en ontvangen. Het lijkt erop dat ik flappen voor een verbrede spatbordconfiguratie heb gekocht. Doh!

Ik had 35R50 moeten bestellen. Ach ja, het is een gemakkelijke oplossing. Het uitstekende lipje is solide en zacht genoeg om er voorzichtig af te knippen. Tijd om de hoefschaar te pakken en aan de slag te gaan.

Image